woensdag 27 februari 2019

Pittige tijden

Hallo allemaal,

Nu ik een derde van de bestralingen heb gehad en op twee derden van de chemo zit, lijkt het me een goed moment voor een korte update. 
Het wordt langzaamaan heel zwaar. De bijwerkingen van de behandeling worden steeds heftiger.
Last met slikken, overal pijn, hartkloppingen en Vermoeidheid, met hoofdletter V. 
Zoals elke dinsdag werden ook gisteren allerlei metingen gedaan. In het gesprek met de professor dat volgde, werd me uitgelegd dat mijn bloedwaarden niet goed zijn. Mijn lijf heeft moeite met de zwaarte van de therapie. De combinatie van de hoge dosis chemo en de bestralingen is heel pittig en wordt vaak niet verdragen door patiënten. Ik ben helaas geen uitzondering. 
De aantallen witte bloedcellen blijken niet goed en ook de stollingswaarden zijn niet in orde. 
Ik ben nu heel vatbaar voor infecties en mag daarom geen visite meer ontvangen en moet plaatsen met veel mensen vermijden. Want een infectie is nu wel het laatste wat ik kan gebruiken. Wanneer die bloedwaarden volgende week woensdag niet weer terug in orde zijn gaan we verder met een lagere dosis chemo. De bestralingen gaan wel op volle kracht verder. Want er is nog steeds veel vertrouwen dat deze ellende niet voor niks zal zijn. Daar hou ik me aan vast.
Maar het is zwaar, soms even té zwaar. Gelukkig zijn de momenten dat ik de moed verlies in de minderheid en blijf ik vol vertrouwen op een goede afloop.. 

Liefs,

Brigitte


5 opmerkingen:

  1. Zet "m op meid, je kan het en je doet het voor het goede doel: je wordt weer gezond!!! Snap dat het zwaar is, we leven met je mee hoor. Als ik jou verhaal lees besef ik des te meer dat ik ontzettend veel mazzel heb gehad 1 1/2 jaar geleden met mijn (lichte vorm) van borstkanker. Ik had alleen een borstbesparende operatie nodig en 16 bestralingen. Peace of cake!
    Ik had hier wel heel goede begeleiding van de mammacare, kon altijd bellen en alle vragen stellen en ze namen altijd alle tijd voor me.
    Heb jij dat ook? Hoop het maar, is toch wel heel fijn.
    Heel veel sterkte, dikke kus, ook voor Jos!!
    Liefs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hou vertrouwen het is zwaar dat weet ik nu vooral succes wij denken aan je groetjes ook aan jos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent een kanjer en moet zeker vertrouwen blijven houden.💋

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Probeer te genieten van de goede momenten, zoals dat heerlijke zonnetje waar je in zit en put daar kracht uit, succes👍🏻💪🍀

    BeantwoordenVerwijderen