dinsdag 12 februari 2019

Dag 0 en eerste resultaten

Goedemiddag allemaal!

Ben net terug uit het ziekenhuis waar dag 0 in volle vaart weer is begonnen. 
Dus wegen (twee kilo's kwijt, maar dat komt omdat ik alleen maar water drink. Al tijden geen biertje meer gedronken, het smaakt me niet meer .. ), bloed afnames (alles goed), bloeddruk meting (onderdruk is te hoog, ik hoor vandaag of er iets aan moet gebeuren en zo ja, hoe en wat..) de hele riedel, met als uitkomst dat ik fit genoeg ben voor de 2e ronde chemo en de bestraling morgen.
Ik moet me vroeg melden voor de bestraling en zal daarna in een bed belanden om de chemo te krijgen. En daarna wordt er gespoeld. Deze chemo is een combinatie van andere stofjes, die mijn nieren behoorlijk zullen belasten. Om te zorgen dat er geen schade ontstaat, wordt er gespoeld met liters water. Vandaar ook de opname van 2 nachtjes. 
De bijwerkingen van deze stofjes kunnen anders zijn. Mijn haar kan uitvallen, ik kan misselijk worden. Tegen de misselijkheid heb ik pillen (die ik tot nu toe niet nodig had) en om er toch nog een beetje uit te zien een paar mooie bandana's en een pruik. 

Het motto is: Het kàn, maar het hoeft niet. We zullen het meemaken. 
(De arts vertelde van een patient die een t-shirt had 'het kàn' op de voorkant en 'maar het hoeft niet' op de achterkant) 😅 
Er waren vanmorgen ook wat resultaten te meten na de eerste chemo: De lymfeklier tussen mijn longen is kleiner geworden en mijn middenrif is weer wat gezakt naar een normalere positie. Dat merk ik doordat ik minder kortademig ben en makkelijker kan liggen. Goed nieuws dus. Voor de pijn die de klier in mijn hals veroorzaakt heb ik iets zwaardere pijnstillers gekregen nu en die werken goed. 
Dus... kom maar op met die troep. Ik en mijn nieuwe pyjama kunnen er tegen.. 😉 (denk ik)

Liefs, 

Brigitte

3 opmerkingen:

  1. En ja dat is een hele mooie pyjama
    Mooi resultaten ook! Ik dat duimen tegen de bijwerkingen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nieuws Brigitte! Goed om te lezen! Dat de tweede ronde ook zo voorspoedig mag gaan! Toi toi toi! Een dikke kus van Zoë en Lucas. Je wordt gemist!

    BeantwoordenVerwijderen